24 Şubat 2007

linux sockettraffic

Linuxte çok fazla seçeneğimiz var (ntop, iptstate, iptraf...) network trafiğini görebilmek için. Bu programlar gerçekten de detaylı bilgiler veriyor. Fakat linux dünyasında henüz processlerin saniyedeki veri hızını gösteren basit bir tool bulamadım. Windows kullandığım günlerde bu tür araçlar kullanırdım hep.
Ben de kendim yazmaya karar verdim ve dün gece başladım. C ile yazdığım programın adı sockettraffic olacak. Bu yazıyı yazarken aynı zamanda programı da yazıyorum. Şuan processlerin socket bilgilerini almak bitti, herhalde bugün de linked listlerle uğraşırım processlerin bilgilerini tutmak için. Şuan için öyle gözüküyor ki, programı non-root olarak çalıştırınca sadece hangi porttan hangi adrese ve porta bağlıyız onu gösterecek. Program root olarak çalıştırıldığında ise bu bağlantıları hangi processlerin yaptığı ve hızları KB/s cinsinden yazacak.
Kullanıcı arayüzüne gelecek olursak, sadece konsolda çalışan bir uygulama olacak, sanırım ncurses a ihtiyacım olacak. Belki ileride graphical bir araç da olur hatta applet belki de :)

Hiç yorum yok: